HTML

Számlálóm:

A Seafalcon főz

Friss topikok

  • Seafalcon: @GGy: Csináld meg, nagyon finom! Köszönöm! (2018.03.23. 21:13) Nagyszékelyi "kelt-sült-főtt" cipó
  • motoroskonyhaja: Az írás -és a hangulata- nagyon tetszik, gratula! Egyszerűbb megoldás: pucolás után le kell resze... (2017.10.30. 19:35) Retek, ami fekete
  • Seafalcon: @narrátor: ezek jó ötletek. Azóta sokszor tettem a reggeli rántottámba is! Levest is készítettem..... (2017.09.09. 16:33) Porcsinsaláta
  • Seafalcon: @VeeVee: Hát az a zöld nagy lapulevél... Levélzöldség, kétféle van, a bordó és a világoszöld, más ... (2015.11.13. 14:11) Mángoldos rizottó majdnem Gordon Ramsay módra tálalva
  • gyogyszernelkul: A kurkumának nagyon jó hatása van szervezetünkre, nemcsak ízületi problémákra, hanem méregteleníté... (2015.07.08. 18:44) A hobbiparaszt pórélevest főz

Címkék

90 napos diéta (12) alma (1) aludttejleves (1) aszalás (1) átverés (1) babgulyás (1) balzsamecet (1) barna rizs (2) bazsalikom (9) bébi spenót (1) befőzés (2) befőzőautomata (2) besamel (1) bimbóskel (1) birsalma (1) bodzalekvár (1) bogrács (1) borecet (2) borjú (1) bőrös császárhús (1) brokkoli (1) burgonya (1) burgonyapüré (1) burgyonya (1) búzahús (1) búzasikér (1) camembert (1) cefre (1) cékla (4) céklalevél (1) chili (4) chiliszósz (1) ciabatta (1) citrom (1) citrommártás (1) csalamádé (1) csatni (2) csicseriborsó (2) csicsiókairtás (1) csicsóka (9) csicsókamentesítés (1) csili (1) csiliszósz (2) csirke (6) csirkecomb (1) csirkemáj (2) csirkeszárny (1) cukkini (7) cukorbetegség (6) curry (1) darált hús (1) diabetikus (1) diéta (6) dió (2) édeskömyény (1) egészséges (1) esküvő (2) fagyasztás (1) fehérhagyma (1) fehérjenap (4) fekete retek (1) fényképezőgép (1) fogyás (2) fokhagyma (3) fotók (1) főzelék (2) francia (1) füstölt oldalas (1) fűszeres zsemlemorzsa (1) gépi tabletta (1) gnocchi (2) gomba (2) gombaleves (1) Gordon Ramsay (2) görögdinnye (1) gőzgombóc (1) gránátalma (1) gubatorta (1) gyömbér (3) gyümölcsnap (1) habart (1) hagyma (2) hajdina (1) hal (2) házi sajt (4) házi tej (2) hideg leves (1) HK (2) hobbiparaszt (1) humusz (1) indiai (2) kacsafröccs (1) kakukkfű (2) KalóriaBázis (2) kapor (1) káposzta (1) karalábé (2) karalábéfézelék (1) Kécza Sándor (1) kelbimbó (1) kelt-sült-főtt (1) kelt gombóc (1) kemenc (1) kemence (1) keményítőnap (7) kenyér (2) kerekrépa (1) kert (2) kínai (1) kirántott (2) Kislegény a gáton (1) knédli (2) kocsonya (1) kolbász (2) köles (1) köménymag (1) Konyhafőnök (1) köret (1) kovászos (1) kovászos uborka (3) kövér porcsin (1) krémleves (4) krumpli (7) krumplisaláta (1) krumplis tészta (1) kurkuma (1) lecsó (2) Legény a gáton (1) lekvár (1) leves (13) lilahagyma (1) lila káposzta (1) lila krumpli (2) lombozás (1) Magyarország szeretlek (1) mákos guba (1) mamaliga (1) mandula (1) mángold (5) marhafartő (1) marhalábszás (1) medvehagyma (1) menta (1) méz (1) mosogatógép (1) muszaka (1) Naga Jolokia (1) Nagylegény a gáton (2) Nagyszékely (1) Neil Perry (1) Nemzeti Gulyásnap (1) nyögvenyelő (1) öblítőszer (1) oklevél (1) olíva (1) olvasás éjszakája (1) oregano (1) pacal (1) padlizsán (7) palacsinta (1) paleo (1) pálinkafőzés (2) pangasius (1) paprika (2) paradicsom (12) paradicsom csatni (1) parmezán (1) patisszon (2) petrezselyem (2) pince (1) pincepörkölt (1) pirítós (2) pöfeteggomba (1) Pokol Konyhája (1) polenta (1) póréhagyma (1) pörkölt (3) pucolás (1) puliszka (1) pulyka (1) rántott hal (1) rántott sajt (1) reggeli (1) retro (1) rizottó (1) rizs (1) rosztyóka (1) rozsliszt (1) sajt (7) saláta (4) sárgabarack (1) savanyítás (1) savanyúság (1) savanyú káposzta (2) Scoville egység (1) seberli (1) SHU (1) sorsolás (1) spagetti (2) SPAR (1) spenót (4) sült (1) sült tészta (1) sütőtök (2) sütőtökleves (1) sváb (1) szakácskönyv (1) szakácsverseny (1) szarvas (1) szejtán (3) szenteste (1) szezámmag (1) szezámmagőrlő (1) szilva (2) szója (1) szója fasírt (1) Sztárséf (1) sztrapacska (1) T.bálint kiadó (1) tahini (1) tartósítás (1) tartósítószer nélkül (1) tejfel (1) tejoltó (1) télre (1) tengeri hal (1) tészta (6) tésztasaláta (1) tócsni (1) tofu (2) tojás (4) tök (2) töltött káposzta (2) Trinidad Scorpion Butch t (1) tyúkhúr (2) uborka (2) vad (1) vega (1) vegán (2) vöröshagyma (1) wok (2) Yellow Bhut Jolokia (1) (1) zeller (1) zöldség (6) zsálya (2) Kövér porcsin (1) Címkefelhő

Stat

Előre bocsátom, hogy vannak kaják, amit hanyatt fekve, ollózva, a tenger közepén is képes vagyok megenni (és elkészíteni), ha a sors úgy hozza. Egyszerűen nem tudok ellenállni a wokban sült friss zöldség illatának, és a spagettivel együtt... felséges!

A legutóbbi kisbéri bevásárlás alkalmával vetettem egy 30 dekás csirkemájat az asszonykámmal, és tegnap volt az ideje, hogy terítékre kerüljön. Talán azért vettem, mert legutoljára egy ázsiai gyorsétkezdében ettem csirkemájat, és nem olyan volt, amilyet szeretek. Mert az igazi máj puha, majdhogynem krémes. Ezért "kényszerültem" finoman elkészíteni. Persze mondhatod, miért ettem gyorsbüfében, miért nem egy menő étteremben? Ennek ezer oka is volt: az első, hogy étteremnek híre-hamva sem volt a környéken (puszta közepén épült outlet-center), a második, ha lett volna is... na, de hagyjuk.
Természetesen minden kaját egy fohásszal felérő kérdés vezeti be:
- Guglim-guglim mondd meg nékem, melyik a megfelelő recept...?
Persze, hogy találtam. Elolvastam, elmentettem egy pdf fájlba, osztán nekiláttam:

Elkészítettem a szaftját:

1 deci Olíva olajat, 3-4 kanál sötét szójaszószt, borsot, 2 gerezd apróra vágott fokhagymát és egy deci édes Martinit összekevertem és belekotortam a feldarabolt májat. Aszondod, hogy kínai és Martini együtt, hogyan jön ez össze? Hát úgy, az "eredeti" recept szerint sherry kell bele. Mert az annyira kínai... (nyilván valami távol-keleti alkohol inkább...). És azt is jól kiolvastam, ha nincs sherry, jó a sangria is. Ha az is, akkor a Martini talán nem? Elvégre ugyanaz a kategória... és itthon csak Martini volt bontott (az asszonykámé, hozzávetőlegesen 6 éve bontotta ki, még volt benne egy decinyi, mert ő ilyen ütemben fogyaszt alkoholt), hát azt tettem a kajába.

Amíg pácolódott, addig elkészült a sült tészta:

A spagettit megfőztem (al dente, mert csak így az igazi), amikor leszűrtem, akkor a wokban elkészítettem a zöldségeket:
Julienre vágtam (olálá..., ahh minő gasztro vagyok, meg kulinár!), azaz gyufaszál vékonyra és hosszúságúra egy fél pirospaprikát (kápia, saját), két kelkáposztalevelet (finnyásokok tehetnek bele sima káposztát is) meg egy kis fej hagymát. Akkor dobtam az olíva olajra, amikor a wok már füstölt. Gyorsan megpirul, vigyázni kell, hogy csak barnára süljön, de ne égjen oda. Ekkor ment bele a friss (mirelit) zöldborsó, zöldbab és kukorica. ha lett vón' sárgarépa, akkor az is. Megpirultak ezek is.
Zsupsz bele a tésztát, keverés, kavarás vagy öt percig, kész. Egy lábosba öntöttem.

A wokot kikapartam a falapáttal, és beledobtam a májat az összes mindenféle olajos páccal. Addig sütöttem, amíg a máj kifehéredett, de még nem kezdett keményedni. Kész!

Most már csak tálalni kell! Most csili nélkül készült, mert számítottam az asszonykámra, hogy eszik belőle, és igen! Ezért én a tányéron szórtam meg házi erős paprikával.
Na, és a tetejére apróra vágott petruska (fodros petrezselyem) került.

Móri Ezerjót ittam hozzá, mert Mór Aka vonzáskörzetébe tartozik, és én lelkes lokálpatrióta vagyok.

Címkék: spagetti kínai csirkemáj sült tészta

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://seafalconfoz.blog.hu/api/trackback/id/tr244886712

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása