HTML

Számlálóm:

A Seafalcon főz

Friss topikok

  • Seafalcon: @GGy: Csináld meg, nagyon finom! Köszönöm! (2018.03.23. 21:13) Nagyszékelyi "kelt-sült-főtt" cipó
  • motoroskonyhaja: Az írás -és a hangulata- nagyon tetszik, gratula! Egyszerűbb megoldás: pucolás után le kell resze... (2017.10.30. 19:35) Retek, ami fekete
  • Seafalcon: @narrátor: ezek jó ötletek. Azóta sokszor tettem a reggeli rántottámba is! Levest is készítettem..... (2017.09.09. 16:33) Porcsinsaláta
  • Seafalcon: @VeeVee: Hát az a zöld nagy lapulevél... Levélzöldség, kétféle van, a bordó és a világoszöld, más ... (2015.11.13. 14:11) Mángoldos rizottó majdnem Gordon Ramsay módra tálalva
  • gyogyszernelkul: A kurkumának nagyon jó hatása van szervezetünkre, nemcsak ízületi problémákra, hanem méregteleníté... (2015.07.08. 18:44) A hobbiparaszt pórélevest főz

Címkék

90 napos diéta (12) alma (1) aludttejleves (1) aszalás (1) átverés (1) babgulyás (1) balzsamecet (1) barna rizs (2) bazsalikom (9) bébi spenót (1) befőzés (2) befőzőautomata (2) besamel (1) bimbóskel (1) birsalma (1) bodzalekvár (1) bogrács (1) borecet (2) borjú (1) bőrös császárhús (1) brokkoli (1) burgonya (1) burgonyapüré (1) burgyonya (1) búzahús (1) búzasikér (1) camembert (1) cefre (1) cékla (4) céklalevél (1) chili (4) chiliszósz (1) ciabatta (1) citrom (1) citrommártás (1) csalamádé (1) csatni (2) csicseriborsó (2) csicsiókairtás (1) csicsóka (9) csicsókamentesítés (1) csili (1) csiliszósz (2) csirke (6) csirkecomb (1) csirkemáj (2) csirkeszárny (1) cukkini (7) cukorbetegség (6) curry (1) darált hús (1) diabetikus (1) diéta (6) dió (2) édeskömyény (1) egészséges (1) esküvő (2) fagyasztás (1) fehérhagyma (1) fehérjenap (4) fekete retek (1) fényképezőgép (1) fogyás (2) fokhagyma (3) fotók (1) főzelék (2) francia (1) füstölt oldalas (1) fűszeres zsemlemorzsa (1) gépi tabletta (1) gnocchi (2) gomba (2) gombaleves (1) Gordon Ramsay (2) görögdinnye (1) gőzgombóc (1) gránátalma (1) gubatorta (1) gyömbér (3) gyümölcsnap (1) habart (1) hagyma (2) hajdina (1) hal (2) házi sajt (4) házi tej (2) hideg leves (1) HK (2) hobbiparaszt (1) humusz (1) indiai (2) kacsafröccs (1) kakukkfű (2) KalóriaBázis (2) kapor (1) káposzta (1) karalábé (2) karalábéfézelék (1) Kécza Sándor (1) kelbimbó (1) kelt-sült-főtt (1) kelt gombóc (1) kemenc (1) kemence (1) keményítőnap (7) kenyér (2) kerekrépa (1) kert (2) kínai (1) kirántott (2) Kislegény a gáton (1) knédli (2) kocsonya (1) kolbász (2) köles (1) köménymag (1) Konyhafőnök (1) köret (1) kovászos (1) kovászos uborka (3) kövér porcsin (1) krémleves (4) krumpli (7) krumplisaláta (1) krumplis tészta (1) kurkuma (1) lecsó (2) Legény a gáton (1) lekvár (1) leves (13) lilahagyma (1) lila káposzta (1) lila krumpli (2) lombozás (1) Magyarország szeretlek (1) mákos guba (1) mamaliga (1) mandula (1) mángold (5) marhafartő (1) marhalábszás (1) medvehagyma (1) menta (1) méz (1) mosogatógép (1) muszaka (1) Naga Jolokia (1) Nagylegény a gáton (2) Nagyszékely (1) Neil Perry (1) Nemzeti Gulyásnap (1) nyögvenyelő (1) öblítőszer (1) oklevél (1) olíva (1) olvasás éjszakája (1) oregano (1) pacal (1) padlizsán (7) palacsinta (1) paleo (1) pálinkafőzés (2) pangasius (1) paprika (2) paradicsom (12) paradicsom csatni (1) parmezán (1) patisszon (2) petrezselyem (2) pince (1) pincepörkölt (1) pirítós (2) pöfeteggomba (1) Pokol Konyhája (1) polenta (1) póréhagyma (1) pörkölt (3) pucolás (1) puliszka (1) pulyka (1) rántott hal (1) rántott sajt (1) reggeli (1) retro (1) rizottó (1) rizs (1) rosztyóka (1) rozsliszt (1) sajt (7) saláta (4) sárgabarack (1) savanyítás (1) savanyúság (1) savanyú káposzta (2) Scoville egység (1) seberli (1) SHU (1) sorsolás (1) spagetti (2) SPAR (1) spenót (4) sült (1) sült tészta (1) sütőtök (2) sütőtökleves (1) sváb (1) szakácskönyv (1) szakácsverseny (1) szarvas (1) szejtán (3) szenteste (1) szezámmag (1) szezámmagőrlő (1) szilva (2) szója (1) szója fasírt (1) Sztárséf (1) sztrapacska (1) T.bálint kiadó (1) tahini (1) tartósítás (1) tartósítószer nélkül (1) tejfel (1) tejoltó (1) télre (1) tengeri hal (1) tészta (6) tésztasaláta (1) tócsni (1) tofu (2) tojás (4) tök (2) töltött káposzta (2) Trinidad Scorpion Butch t (1) tyúkhúr (2) uborka (2) vad (1) vega (1) vegán (2) vöröshagyma (1) wok (2) Yellow Bhut Jolokia (1) (1) zeller (1) zöldség (6) zsálya (2) Kövér porcsin (1) Címkefelhő

Stat

Dübörög az egészség! A hal sok foszfort tartalmaz, ami az agyműködést serkenti, a csicsókáról már írtam, cukorbetegek is fogyaszthatják, ezen kívül nagyon finom.  Arról nem is beszélek, hogy gyorsan elkészíthető ez az étel!
Arról most ne beszéljünk, hogy a pangasius milyen lobbinak az érdekeit sérti. Ha valaki megeszi a párizsit és a virslit meg a gyári lekvárokat, akkor nem lehet finnyás a pangasiust illetően sem, ez az én véleményem.
Szervezd meg a főzést. Elsőként ki a a halat a fagyasztóból. Közben pucold meg a csicsókát. (Lelőhelye a kertem, de állítólag lehet piacon is kapni.) A megtisztítás a feleség tisztaságmániájának erős függvénye. Férfiak megmossák, megdörzsölik kicsit kefével és kész. Az asszonykám órákon keresztül kapargatta, mosta, dörzsölte... szépen megcsinálta. Ennek a módszernek is van előnye: nem csikorog a talaj a fogad között (bár a főtt talaj baktériummentes).
Szóval kiolajozott tepsibe tette a félbevágott gumókat, sózta, és 200 fokon fél órát "hőkezelte". Ezzel a köret kész. 
Én meg egy kis hagymát apróra vágtam, egy evőkanál vajon megpároltam, tettem hozzá egy kanálnyi lisztet, kicsit megpirítottam, majd felengedtem nagyjából három deci zöldséglével (házi ételízesítővel készült). Lassú tűzön negyed órát főztem.  Közben egy tojás sárgáját elkevertem két evőkanál tejszínnel, és a maradékot (kétdecis volt) hozzáöntöttem a mártáshoz. Tovább forraltam 8-10 percet. Utána levettem a tűzről, hagytam kicsit hűlni, majd belekevertem a tejszínnel elkevert tojássárgáját. Sóztam, borsoztam és egy fél citrom levét facsartam bele. Egy szűrőn átpasszíroztam (a sürejét megettem, mert finom ám), kész a mártás.
A két fél halat megforgattam lisztben. A maradék tojásfehérjét meg egy egész tojást elkevertem két evőkanál tejföllel, ebben forgattam meg a halakat. Végül zsemlemorzsában. Nem egyszerű művelet egyik se, mert vigyázni kell, el ne törjön a hal. Forró olajban rántottam, két lapátot is használtam a forgatáshoz, nem tört el egyik sem.
Tálaláskor a csicsókára szórtam bordó bazsalikomot. Egy kis száraz fehérborral isteni fogás! 
Ha eltekintesz a a hal bundájától (vagy leszeded), akkor fehérjenapra eheted, mert a csicsóka semleges.

Címkék: hal 90 napos diéta csicsóka fehérjenap pangasius citrommártás

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://seafalconfoz.blog.hu/api/trackback/id/tr984913523

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása