HTML

Számlálóm:

A Seafalcon főz

Friss topikok

  • Seafalcon: @GGy: Csináld meg, nagyon finom! Köszönöm! (2018.03.23. 21:13) Nagyszékelyi "kelt-sült-főtt" cipó
  • motoroskonyhaja: Az írás -és a hangulata- nagyon tetszik, gratula! Egyszerűbb megoldás: pucolás után le kell resze... (2017.10.30. 19:35) Retek, ami fekete
  • Seafalcon: @narrátor: ezek jó ötletek. Azóta sokszor tettem a reggeli rántottámba is! Levest is készítettem..... (2017.09.09. 16:33) Porcsinsaláta
  • Seafalcon: @VeeVee: Hát az a zöld nagy lapulevél... Levélzöldség, kétféle van, a bordó és a világoszöld, más ... (2015.11.13. 14:11) Mángoldos rizottó majdnem Gordon Ramsay módra tálalva
  • gyogyszernelkul: A kurkumának nagyon jó hatása van szervezetünkre, nemcsak ízületi problémákra, hanem méregteleníté... (2015.07.08. 18:44) A hobbiparaszt pórélevest főz

Címkék

90 napos diéta (12) alma (1) aludttejleves (1) aszalás (1) átverés (1) babgulyás (1) balzsamecet (1) barna rizs (2) bazsalikom (9) bébi spenót (1) befőzés (2) befőzőautomata (2) besamel (1) bimbóskel (1) birsalma (1) bodzalekvár (1) bogrács (1) borecet (2) borjú (1) bőrös császárhús (1) brokkoli (1) burgonya (1) burgonyapüré (1) burgyonya (1) búzahús (1) búzasikér (1) camembert (1) cefre (1) cékla (4) céklalevél (1) chili (4) chiliszósz (1) ciabatta (1) citrom (1) citrommártás (1) csalamádé (1) csatni (2) csicseriborsó (2) csicsiókairtás (1) csicsóka (9) csicsókamentesítés (1) csili (1) csiliszósz (2) csirke (6) csirkecomb (1) csirkemáj (2) csirkeszárny (1) cukkini (7) cukorbetegség (6) curry (1) darált hús (1) diabetikus (1) diéta (6) dió (2) édeskömyény (1) egészséges (1) esküvő (2) fagyasztás (1) fehérhagyma (1) fehérjenap (4) fekete retek (1) fényképezőgép (1) fogyás (2) fokhagyma (3) fotók (1) főzelék (2) francia (1) füstölt oldalas (1) fűszeres zsemlemorzsa (1) gépi tabletta (1) gnocchi (2) gomba (2) gombaleves (1) Gordon Ramsay (2) görögdinnye (1) gőzgombóc (1) gránátalma (1) gubatorta (1) gyömbér (3) gyümölcsnap (1) habart (1) hagyma (2) hajdina (1) hal (2) házi sajt (4) házi tej (2) hideg leves (1) HK (2) hobbiparaszt (1) humusz (1) indiai (2) kacsafröccs (1) kakukkfű (2) KalóriaBázis (2) kapor (1) káposzta (1) karalábé (2) karalábéfézelék (1) Kécza Sándor (1) kelbimbó (1) kelt-sült-főtt (1) kelt gombóc (1) kemenc (1) kemence (1) keményítőnap (7) kenyér (2) kerekrépa (1) kert (2) kínai (1) kirántott (2) Kislegény a gáton (1) knédli (2) kocsonya (1) kolbász (2) köles (1) köménymag (1) Konyhafőnök (1) köret (1) kovászos (1) kovászos uborka (3) kövér porcsin (1) krémleves (4) krumpli (7) krumplisaláta (1) krumplis tészta (1) kurkuma (1) lecsó (2) Legény a gáton (1) lekvár (1) leves (13) lilahagyma (1) lila káposzta (1) lila krumpli (2) lombozás (1) Magyarország szeretlek (1) mákos guba (1) mamaliga (1) mandula (1) mángold (5) marhafartő (1) marhalábszás (1) medvehagyma (1) menta (1) méz (1) mosogatógép (1) muszaka (1) Naga Jolokia (1) Nagylegény a gáton (2) Nagyszékely (1) Neil Perry (1) Nemzeti Gulyásnap (1) nyögvenyelő (1) öblítőszer (1) oklevél (1) olíva (1) olvasás éjszakája (1) oregano (1) pacal (1) padlizsán (7) palacsinta (1) paleo (1) pálinkafőzés (2) pangasius (1) paprika (2) paradicsom (12) paradicsom csatni (1) parmezán (1) patisszon (2) petrezselyem (2) pince (1) pincepörkölt (1) pirítós (2) pöfeteggomba (1) Pokol Konyhája (1) polenta (1) póréhagyma (1) pörkölt (3) pucolás (1) puliszka (1) pulyka (1) rántott hal (1) rántott sajt (1) reggeli (1) retro (1) rizottó (1) rizs (1) rosztyóka (1) rozsliszt (1) sajt (7) saláta (4) sárgabarack (1) savanyítás (1) savanyúság (1) savanyú káposzta (2) Scoville egység (1) seberli (1) SHU (1) sorsolás (1) spagetti (2) SPAR (1) spenót (4) sült (1) sült tészta (1) sütőtök (2) sütőtökleves (1) sváb (1) szakácskönyv (1) szakácsverseny (1) szarvas (1) szejtán (3) szenteste (1) szezámmag (1) szezámmagőrlő (1) szilva (2) szója (1) szója fasírt (1) Sztárséf (1) sztrapacska (1) T.bálint kiadó (1) tahini (1) tartósítás (1) tartósítószer nélkül (1) tejfel (1) tejoltó (1) télre (1) tengeri hal (1) tészta (6) tésztasaláta (1) tócsni (1) tofu (2) tojás (4) tök (2) töltött káposzta (2) Trinidad Scorpion Butch t (1) tyúkhúr (2) uborka (2) vad (1) vega (1) vegán (2) vöröshagyma (1) wok (2) Yellow Bhut Jolokia (1) (1) zeller (1) zöldség (6) zsálya (2) Kövér porcsin (1) Címkefelhő

Stat

A jó kenyér mindennél többet ér. Sajnos manapság ha jó kenyeret akarsz enni, akkor magadnak kell elkészíteni, mert a látványpékségekben csak látványt találsz, de valamit magára adó péket nem (már elnézést az ott dolgozóktól, de aki gombokat nyomogat a dagasztógépen, meg kelesztőgépen, meg a kemencén, az lehet egy jó betanított munkás...). Persze vannak már üzletek, ahol találni jót is, de utána kell járni, és mélyebben a bukszába nyúlni, ami bizony manapság egyre üresebb.

Én is szoktam sütni, de nem rendszeresen. De most nagy a hó, az előtte való bevásárláskor vettünk élesztőt, és lisztet, hogy ne legyünk a boltra utalva, ha nem lesz kedvünk kitenni a lábunkat.

Ez most érkezett el, amikor zuhog a hó, és kisült a kenyér! Ezt most 1/3-ad teljes kiőrlésű rozslisztből (RL 190) és 2/3-ad BL 55-ösből (finomliszt) készítettem.

A liszteket egy tálba öntöm. Egy evőkanál sót adtam hozzá. Elkészítem a kovászt: az élesztőt 2 dl. langyos vízben feloldottam, hozzáadtam a cukrost és a két evőkanál lisztet. Alaposan elkevertem, és meleg helyen hagytam fölfutni. Belekevertem a langyos lisztbe, és alaposan összegyúrtam. Alaposan megdagasztottam. Akkor jó, ha rugalmas a tészta.

Meleg helyre tettem kelni, legalább egy órára. Ezután megint alaposan összegyúrtam, a tepsit megliszteztem, és ráhelyeztem a kenyér formára dolgozott tésztát. Bevagdaltam 3-4 helyen. Betettem a villanysütőbe, ahol 75 fokon nagyjából 20 percig kelesztettem, majd rátetettem légkeveréses üzemmódban maximumra. Húsz perc után levettem 150 fokra és legalább egy órát sütöttem még.

Ha kész, kiveszed, egy órát hagyod pihenni, hűlni, majd felvághatod. Jó étvágyat hozzá!

Címkék: kenyér rozsliszt

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://seafalconfoz.blog.hu/api/trackback/id/tr345024637

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása