HTML

Számlálóm:

A Seafalcon főz

Friss topikok

  • Seafalcon: @GGy: Csináld meg, nagyon finom! Köszönöm! (2018.03.23. 21:13) Nagyszékelyi "kelt-sült-főtt" cipó
  • motoroskonyhaja: Az írás -és a hangulata- nagyon tetszik, gratula! Egyszerűbb megoldás: pucolás után le kell resze... (2017.10.30. 19:35) Retek, ami fekete
  • Seafalcon: @narrátor: ezek jó ötletek. Azóta sokszor tettem a reggeli rántottámba is! Levest is készítettem..... (2017.09.09. 16:33) Porcsinsaláta
  • Seafalcon: @VeeVee: Hát az a zöld nagy lapulevél... Levélzöldség, kétféle van, a bordó és a világoszöld, más ... (2015.11.13. 14:11) Mángoldos rizottó majdnem Gordon Ramsay módra tálalva
  • gyogyszernelkul: A kurkumának nagyon jó hatása van szervezetünkre, nemcsak ízületi problémákra, hanem méregteleníté... (2015.07.08. 18:44) A hobbiparaszt pórélevest főz

Címkék

90 napos diéta (12) alma (1) aludttejleves (1) aszalás (1) átverés (1) babgulyás (1) balzsamecet (1) barna rizs (2) bazsalikom (9) bébi spenót (1) befőzés (2) befőzőautomata (2) besamel (1) bimbóskel (1) birsalma (1) bodzalekvár (1) bogrács (1) borecet (2) borjú (1) bőrös császárhús (1) brokkoli (1) burgonya (1) burgonyapüré (1) burgyonya (1) búzahús (1) búzasikér (1) camembert (1) cefre (1) cékla (4) céklalevél (1) chili (4) chiliszósz (1) ciabatta (1) citrom (1) citrommártás (1) csalamádé (1) csatni (2) csicseriborsó (2) csicsiókairtás (1) csicsóka (9) csicsókamentesítés (1) csili (1) csiliszósz (2) csirke (6) csirkecomb (1) csirkemáj (2) csirkeszárny (1) cukkini (7) cukorbetegség (6) curry (1) darált hús (1) diabetikus (1) diéta (6) dió (2) édeskömyény (1) egészséges (1) esküvő (2) fagyasztás (1) fehérhagyma (1) fehérjenap (4) fekete retek (1) fényképezőgép (1) fogyás (2) fokhagyma (3) fotók (1) főzelék (2) francia (1) füstölt oldalas (1) fűszeres zsemlemorzsa (1) gépi tabletta (1) gnocchi (2) gomba (2) gombaleves (1) Gordon Ramsay (2) görögdinnye (1) gőzgombóc (1) gránátalma (1) gubatorta (1) gyömbér (3) gyümölcsnap (1) habart (1) hagyma (2) hajdina (1) hal (2) házi sajt (4) házi tej (2) hideg leves (1) HK (2) hobbiparaszt (1) humusz (1) indiai (2) kacsafröccs (1) kakukkfű (2) KalóriaBázis (2) kapor (1) káposzta (1) karalábé (2) karalábéfézelék (1) Kécza Sándor (1) kelbimbó (1) kelt-sült-főtt (1) kelt gombóc (1) kemenc (1) kemence (1) keményítőnap (7) kenyér (2) kerekrépa (1) kert (2) kínai (1) kirántott (2) Kislegény a gáton (1) knédli (2) kocsonya (1) kolbász (2) köles (1) köménymag (1) Konyhafőnök (1) köret (1) kovászos (1) kovászos uborka (3) kövér porcsin (1) krémleves (4) krumpli (7) krumplisaláta (1) krumplis tészta (1) kurkuma (1) lecsó (2) Legény a gáton (1) lekvár (1) leves (13) lilahagyma (1) lila káposzta (1) lila krumpli (2) lombozás (1) Magyarország szeretlek (1) mákos guba (1) mamaliga (1) mandula (1) mángold (5) marhafartő (1) marhalábszás (1) medvehagyma (1) menta (1) méz (1) mosogatógép (1) muszaka (1) Naga Jolokia (1) Nagylegény a gáton (2) Nagyszékely (1) Neil Perry (1) Nemzeti Gulyásnap (1) nyögvenyelő (1) öblítőszer (1) oklevél (1) olíva (1) olvasás éjszakája (1) oregano (1) pacal (1) padlizsán (7) palacsinta (1) paleo (1) pálinkafőzés (2) pangasius (1) paprika (2) paradicsom (12) paradicsom csatni (1) parmezán (1) patisszon (2) petrezselyem (2) pince (1) pincepörkölt (1) pirítós (2) pöfeteggomba (1) Pokol Konyhája (1) polenta (1) póréhagyma (1) pörkölt (3) pucolás (1) puliszka (1) pulyka (1) rántott hal (1) rántott sajt (1) reggeli (1) retro (1) rizottó (1) rizs (1) rosztyóka (1) rozsliszt (1) sajt (7) saláta (4) sárgabarack (1) savanyítás (1) savanyúság (1) savanyú káposzta (2) Scoville egység (1) seberli (1) SHU (1) sorsolás (1) spagetti (2) SPAR (1) spenót (4) sült (1) sült tészta (1) sütőtök (2) sütőtökleves (1) sváb (1) szakácskönyv (1) szakácsverseny (1) szarvas (1) szejtán (3) szenteste (1) szezámmag (1) szezámmagőrlő (1) szilva (2) szója (1) szója fasírt (1) Sztárséf (1) sztrapacska (1) T.bálint kiadó (1) tahini (1) tartósítás (1) tartósítószer nélkül (1) tejfel (1) tejoltó (1) télre (1) tengeri hal (1) tészta (6) tésztasaláta (1) tócsni (1) tofu (2) tojás (4) tök (2) töltött káposzta (2) Trinidad Scorpion Butch t (1) tyúkhúr (2) uborka (2) vad (1) vega (1) vegán (2) vöröshagyma (1) wok (2) Yellow Bhut Jolokia (1) (1) zeller (1) zöldség (6) zsálya (2) Kövér porcsin (1) Címkefelhő

Stat

Hát, nagyon régen nem írtam a főzős blogjaimba!

És ráadásul most se ételrecepttel jelentkezem, de tuti hasznos mindenkinek, akinek mosogatnia kell (géppel).
A minap vettünk mosogatógépet, az asszonykám beadta a derekát, belátta, hogy egyszerűbb az élet, ha a mosatlant gépbe tesszük, és nem kell a derekat, gerincet fájdítani a mosogató mellett állva, hanem csak ki kell venni a masinkából...


Na, a gép megvan, és szembesülsz a kemikáliák árával, és már nem olyan rózsás a helyzet, persze ha az a kategória vagy, aki árérzékeny mondjuk a nyugdíjából kifolyólag.

Azt mondják, az ember akkor találkozik a szükséges információval, amikor eljött az ideje. Így én másnap rábukkantam egy cikkre, ami szerint csináljak itthon mosogatótablettát, sokkal olcsóbb.


Elolvastam, végiggondoltam, és azt mondtam, hogy annyiért megéri foglalatoskodni a dologgal.

Megvettem az anyagokat:

Szódabikarbónát 1 kilós kiszerelésben, citromsavat szintén 1 kilósat, mosószódát 1 kilóst, nátrium-prekarbonátot (Oxy) fél kilósat. Én Gazdaboltban vettem, és utána láttam, ha elmentem volna Gianniba valamivel olcsóbban jutottam volna hozzá.


Akkor nézzük, miből mennyi kell?

Szódabikarbóna 4 ek. azaz 100 gr.

Citromsav 2 ek. azaz 50 gr.
Mosószóda 1 ek. azaz 16 gr.

Nátrium-prekarbonát (Oxy néven kapható, de a Gianniban így van kiírva, hogy nátrium prekarbonát) 1 ek. azaz 16 gr.

Konyhasó 2 ek. azaz 60 gr.
Az anyagokat kimértem, majd alaposan összekevertem

Most jön a frikk-frakk: aszondja a cikk, hogy adjak hozzá kevés vizet, és addig keverjem, gyúrjam, amíg sima masszát nem kapok, amit aztán a szilikon jégkockatartóba tömködhetek.
Nagyon szeretem a copy+paste cikkeket (találtam máshol is, szó szerint ugyanezt), mert a szerzőnek valójában halovány dunsztja sincs arról, amiről éppen "szakért".
Nos, ha vizet adsz hozzá, először is elkezd habzani...
Mondjuk ez nem igazán baj, főleg, ha tudod, hogy a citromsav és a szódabikabóna a kacsafröccs hozzávalói, tehát muszáj neki habzani. Viszont a kevés víz nem igazából laboratóriumi egzakt mennyiség, így én többet öntöttem rá a kelleténél, ezért még egy adagot kimértem, hozzáadtam, és megfelelő lett az állaga.
Valamiért kimentem, pár perc múlva vissza és csudálkozva láttam, amit a cikk írója nem, mert nem csinálta meg, hogy majdnem teljesen ki volt kristályosodva a masszám. Kicsit még alakítható volt, sikerült retro jégkockatartóba belenyomkodnom. 
Két ilyen tartó lett tele (a másik 4x4-es). Pár óra alatt megköt, és kivehető. Nekem a kockáim 12 grammosak lettek, egy gyári kocka az 17 gramm, lehet játszani, nagyobb formával, egyet elfelezni és másfelet használni. Az biztos, hogy egy kockával az első mosogatás jó eredményt adott.
Ja, az öblítő folyadék meg természetesen ecet, és a 2500 Ft/l ár helyett megúszom 199 Ft-ért...
Említettem a kacsafröccsöt, amiről nem biztos, hogy hallottál. Valamikor, hajdanán, amikor kisgyerek voltam, és a bolt másfél kilométerre volt, tehát nem ugrottunk le vásárlani csak úgy, a nevelőapám ha szomjas volt, kacsafröccsöt ivott. Egy pohár vízbe egy kiskanál szódabikarbónát elkevert, hozzá egy kiskanál ecetet tett, az egész elkezdett pezsegni, mint a szódavíz, és egy hajtásra megitta. Ezt hívta kacsafröccsnek. Én is szerettem, jó párszor ittam.
Hajdanán a házi orvoslásban a szódabikarbónát azok szedték, akiknek sok volt a gyomorsava. Megitták a szódabikarbónás vizet, a gyomorsavval reakcióba lépett, és enyhült a sav okozta kellemetlenség (és marha nagyokat böfögtek, mert a széndioxid gáznak felfelé könnyebb volt távoznia, mint megkeresni az alsó kijáratot.)


Címkék: mosogatógép gépi tabletta öblítőszer kacsafröccs

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://seafalconfoz.blog.hu/api/trackback/id/tr4115320036

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása